Zuidereiland, Tullamoore beachhouse

22 december 2014 - Taumarunui, Nieuw-Zeeland

Ik heb weer wifi dus kan nu weer onze belevenissen op papier zetten. Waar waren we ook alweer gebleven.. Times fly when you having fun!

Na ons korte verblijf in Wellington zijn we de volgende ochtend vroeg vertrokken met de boot naar Picton op het Zuidereiland. Het weer kon beter maar we hebben een mooie rustige overtocht gehad met toch wel als hoogtepunt de aankomst op het zuidereiland.. Wat was het mooi, dus dat belooft wat voor de rest van onze trip op het zuidereiland.. Nadat we van de boot afgingen zijn we richting Nelson vertrokken (toen was het nog droog).. Richting Nelson werd het weer toch wel wat minder (veel regen) maar goed dat mocht de pret niet drukken. De rit ging verder over Takaka hill (en ja we waren toch allemaal wel een beetje misselijk) 25 km berg op en weer af via allerlei haarspeldbochten in de regen was toch iets minder.. Vervolgens via Takaka naar Collingwood en toen waren we bijna bij Tullamoore beach house waar we ons allemaal op verheugen.. Maar eerst nog even vinden..en ja hoor weer berg op tussen allerlei grote varens, bomen en struiken maar het was de moeite waard..het huis was gewoonweg GEWELDIG!! Nog beter dan we hoopten en nu nog droog en dan zijn we helemaal blij!

Na een vermoeiende reisdag hadden we al besloten om de volgende dag lekker bij het huisje te blijven. En we hadden schitterend weer..dus dat was een heerlijke dag op het strand, op onze veranda met uitzicht op zee en lekker niets doen!

De tweede dag zijn we richting het Abel Tasman park gereden en hebben we een paar mooie wandelingen gemaakt, eerst richting de Waitapu falls en later naar de Waita pupu springs...mooi mooi...

Helaas werd het weer wat slechter maar het bleef gelukkig droog.. Verder hebben we nog wat gedronken bij de Naked Possum en de dag was alweer om!

De volgende dag zijn we richting Farewell Spit gereden, het uiterste puntje van het zuidelijke eiland en we hoopten daar eindelijk ons pinguins te zien..maar helaas... Wel werden getrakteerd op spelende zeeleeuwen in de baai van Cape Farwell. Na een mooie maar vermoeiende wandeling door veel zand (mijn kuiten hadden het zwaar) kwamen we aan bij wharariki beach.. De mooiste stranden van het Golden bay het weer was niet zo golden maar desalniettemin was het strand wel schitterend en indrukwekkend. Vooral toen we in de rotsen een groep zeeleeuwen ontdekten met veel jongen.

Gelukkig waren we op tijd bij de auto voordat de regen met bakken uit de lucht kwam. Helaas was onze trip op het zuidereiland bijna ten einde. Ook al was het weer niet altijd even goed we hebben daar echt genoten.

Op zondag 21 december zijn we weer richting picton vertrokken om 's avonds op de boot weer richting Wellington te vertrekken. We hebben de route via Queen Charlotte Drive gereden waar we uitkwamen bij de mooiste baaien van Marlborough Sounds..

"s avonds hebben we weer geslapen in Wellington en vandaag hebben we weer een lange autoreis achter de rug richting Auckland. De bedoeling is dat we rond 24 december weer bij mijn zus zijn. Het weer is opgeknapt en vandaag was het dan ook 27 graden. We logeren nu in een motel in Taumarunui, gelukkig met zwembad dus de kids konden zich ff uit kuren. Morgen gaan we richting Waitoma caves waar de mannen willen Tubben.. waarschijnlijk 24 december nog richting Hobbiton en dan zit onze rondreis erop en zullen we nog een week bij mijn zus in Auckland blijven waar we uiteraard ook nog genoeg te doen hebben.. We houden jullie op de hoogte..