Coromandel, Rotorua en Lake Taupo

15 december 2014 - Lake Taupo, Nieuw-zeeland, Nieuw-Zeeland

Eindelijk hebben we weer internet dus kunnen we weer iets op onze blog zetten.. Ondertussen zijn we alweer bijna een week onderweg en hebben we het nodige meegemaakt. Op vrijdag zijn we vertrokken naar de Coromandel richting Hahei.. Bepakt en bezakt want met 11 personen hebben we toch weer heel wat nodig..

De route was gewoonweg weer schitterend, de kids keken hun ogen uit. Na een mooie reis van ongeveer 4 uur kwamen we aan in Purangi House in Hahei.. Een mooi huis in een groot prive park aan de kust. In de weidse verte geen huis te bekennen en uiteraard met een privé strand en de kids konden er volop kanoën en vissen.

Zaterdag hebben de kids zich dan ook volop gemaakt aan het water..Helaas werd er bijna geen vis gevangen maar dat mocht zeker de pret niet drukken.. Ook al zijn we menig vislijn verloren tussen de stenen.

Zaterdagavond zijn we richting Hot water beach gegaan want we moesten natuurlijk een kuil graven waarin "hot water" kwam. Daar aangekomen was het al superdruk..jong en oud stond er met zijn schepje te zoeken naar de juiste plek. Wanneer je een kuil graaft op de juiste plek, dan krijg je een hot water pool. Het water kan zelfs zo warm zijn dat menigeen het er nog geen minuut volhoudt. Helaas was het weer niet zo goed en begon het te regenen.

s Avonds is het noodweer begonnen en hebben we zoveel regen en wind gehad dat we zondag helaas niet naar Cathedral Cove konden. De hele dag in het huisje was ook geen optie dus dan maar met z'n allen naar de film: The Hobbits.

"s Avonds hebben we ons vermaakt met een spelletje, lezen van een boek en moesten we de kachel aan doen om het toch een beetje warm te krijgen want de regen was nog steeds niet gestopt. Rond een uur of 22.30 uur viel de stroom uit en was het feest helemaal compleet. Want donker is dan ook echt donker.. gelukkig een kaars en menig ereader gaf ook een beetje licht :-)..

Vanochtend (lees maandagochtend) was het nog steeds niet droog en hadden we nog steeds geen stroom zijn we vroeg vertrokken vanuit de coromandel. Ons gezinnetje richting Rotorua en de rest van de family weer richting Auckland want er moest weer gewerkt worden. Onderweg was het nog steeds zo noodweer dat we te maken kregen met wegen die ondergelopen waren en waar we zelfs een snelstromend rivier over de weg moesten doorkruisen. Menig auto kon er net doorheen of net niet..

Hoe meer we richting Rotorua kwamen hoe beter het weer werd. We zagen voor het eerst blauwe lucht en wat nog beter was, het was DROOG!

Rotorua staat bekend om zijn vulkanisch gebied, je ziet dan ook op menig plek de rook naar boven komen maar vooral de geur die er hangt is onmiskenbaar: Rotte eieren lucht..zwavel dus.

We hebben hier het vulkanisch park "Wai-O-Tapu" bezocht. Het weer was prima en we hebben een mooie wandeling gemaakt in dit indrukwekkend park.

We zijn toen richting Lake Taupo gereden waar we zouden overnachten in Taupo Debetts met zijn eigen "Living Waters Spa". Onderweg zijn we nog even gestopt bij de Huka Falls.

Rond het avonduur waren we bij ons overnachtingsadres en hebben we met de hele familie gezwommen in de Thermaal baden, erg warm, groen water, en het rook niet altijd even fris..maar zeggen dat het gezond is (ook al mag je niet met je hoofd onder water)..

Nu zitten we heerlijk in ons huisje (lodge) te genieten... Morgen hebben we een lange rit voor de boeg richting Wellington.

1. Brigitte:
    15 december 2014
    Ha annet, mooi verhaal.. Alleen jammer van dat slechte weer,he? Jullie zien veel, maar hopelijk waren het thermaal baden en geen therminale baden..
    Benieuwd naar je volgende verhaal..... Have fun!!
  2. Willem Annette en kids:
    15 december 2014
    ha ha Brigitte ...ik heb het al aangepast.. :-)... we zijn allemaal nog gezond dus het valt gelukkig mee..