The Dwellington

16 december 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Vandaag hebben we een lange autoreis achter de rug..van lake Taupo naar Wellington. Vandaag een mooie zonnige dag dus de wereld ziet er gelijk nog mooier uit.. We hebben een mooie autoreis achter de rug via Highway 1, een stuk dessert Road..weer een hele andere omgeving maar ook zeer de moeite waard. We hebben vandaag heel wat schapen en koeien gezien en door leuke plaatsjes gekomen met namen zoals Bulls en Foxton (dit laatste plaatsje waarschijnlijk een Nederlandse enclave wat er stond een mooie molen, waren nederlandse winkeltjes met "dutch cheese".. Hoe meer we richting Wellington kwamen hoe drukker ook de wegen werden en ook hoe warmer het werd.. vandaag was het ongeveer 29 graden en dat op 16 december..

Rond 14.30 uur zijn we aangekomen bij The Dwellington (een youth hostel in het centrum van Wellington). Na alle spullen uit de auto hebben geladen en iedereen voorzien van zonnebrand met factor 50 zijn we richting het centrum vertrokken. Heerlijk geslenterd langs de boulevard aan de haven richting museum Te Papa. Na een aantal uren rondgezworven te hebben in dit mooie museum (helemaal gratis)..zijn we weer richting de haven gelopen om een leuk eettentje te zoeken. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij The Crab Snack.. Guus heeft een kg NZ krab besteld en de rest was voorzien van mossels, visburgers, inktvistentakels en cow sheek burgers (voor degene onder ons die geen vis lusten)..

Na nog een frozen coke bij de mac zijn we richting onze overnachtingsplaats van vandaag gewandeld. Nu zitten we heerlijk in de tuin van de Dwellington met elkaar te relaxen..de jongens zijn aan het voetballen en Willem aan het lezen..LIVE IS GOOD!!

Morgen moeten we vroeg op want dan gaan we met de boot richting het Zuidereiland..

1. Catri:
    16 december 2014
    hoi familie zit al je blogs te lezen mooi maar zonde van het slechte weer de eerste dagen geniet nog van jullie mooie vakantie ben benieuwt naar de foto's groetjes catri
  2. Emmie:
    17 december 2014
    leuke blogs, ben nieuwsgierig naar de verdere reis op het zuider eiland.
    groetjes, emmie